Τι αλλαγές φέρνει εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών στον αριθμό και το ύψος των δόσεων για τη ρύθμιση των οφειλών προς το Δημόσιο
Σε νέες, ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων προς το Δημόσιο οφειλών προχωρά το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να προσελκύσει τους οφειλέτες του Δημοσίου να πληρώσουν τις οφειλές τους. Ουσιαστικά πρόκειται για τροποποίηση παλαιότερων διατάξεων σχετικά με τον αριθμό και το ύψος των δόσεων.
Σε εγκύκλιο του υπουργείου προβλέπεται ότι οι οφειλέτες του Δημοσίου έχουν τη δυνατότητα είτε να ρυθμίσουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους σε 45 δόσεις, με αντίστοιχη μείωση των προσαυξήσεων (100% σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής ή 50% στην περίπτωση των 45 δόσεων), είτε σε 48 δόσεις, αλλά χωρίς μείωση των προσαυξήσεων, με τις δόσεις να ξεκινούν από τα 100 ευρώ.
Ειδικότερα:
-Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν όλες οι οφειλές παρελθόντων ετών αρκεί να έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες (να έχουν περάσει τρεις μήνες από τότε που έληξαν).
-Δεν προβλέπεται χρηματικό πλαφόν για την υπαγωγή.
-Ελάχιστη μηνιαία δόση 100 ευρώ.
Στην πρώτη περίπτωση
Έως 45 δόσεις με αντίστοιχη μείωση των προσαυξήσεων (100% για εφάπαξ καταβολή, 50% για 45 δόσεις).
Προϋπόθεση η άμεση καταβολή όλων των δόσεων σαν να είχε ενταχθεί τον Οκτώβριο του 2010 (αν ενταχθεί τον Αύγουστο θα πρέπει να καταβάλει 22 δόσεις για να μπορεί να διεκδικήσει τις υπόλοιπες 23).
Στη δεύτερη περίπτωση
Έως 48 δόσεις αλλά χωρίς καμία διαγραφή προσαυξήσεων (ανάλογα με την κρίση του εφόρου).
Η ένταξη στη ρύθμιση παγώνει ενδεχόμενα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, ενώ παράλληλα αναστέλλεται πιθανή ποινική δίωξη φορολογουμένου.
Η δυνατότητα επέκτασης των δόσεων στις 60 για τους οικονομικά αδύναμους δεν ισχύει πια.
Απώλεια της ρύθμισης και των ευεργετημάτων της θα επέρχεται όταν ο οφειλέτης δεν καταβάλει εμπρόθεσμα τρεις συνεχείς μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης ή καθυστερήσει την καταβολή της προτελευταίας ή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών.